Risk Management
Risk management in the current context no longer serves its sole purpose of avoiding risks; rather, it evolved to become a structure in decision making that maximizes opportunities to achieve business objectives while maintaining risks at acceptable levels for the company. We have been practicing risk management since the late 1990s but are on our way to formally adopting an Enterprise Risk Management (ERM) framework within 2023.
We have institutionalized the ERM process in SMC parent company with the assistance of SGV & Co. We collaborated with representatives from our different departments to ensure a holistic and cross-functional view of the exposures faced by the Group. We identified and prioritized critical business risks and developed risk strategies to manage or mitigate the occurrence and impact of the risks. We crafted comprehensive action plans to implement these strategies.
위험 관리
현재 상황에서 위험 관리는 더 이상 위험 회피라는 유일한 목적을 달성하지 못합니다.
오히려 이는 회사가 허용할 수 있는 수준으로 위험을 유지하면서 비즈니스 목표를 달성할 수 있는 기회를 극대화하는 의사 결정 구조로 발전했습니다.
우리는 1990년대 후반부터 위험 관리를 실천해 왔으며 2023년 내에 ERM(Enterprise Risk Management) 프레임워크를 공식적으로 채택할 예정입니다.
우리는 SGV & Co의 도움을 받아 SMC 모회사의 ERM 프로세스를 제도화했습니다.
우리는 그룹이 직면한 위험에 대한 전체적, 기능적 관점을 보장하기 위해 다양한 부서의 대표자들과 협력했습니다.
우리는 중요한 비즈니스 위험을 식별하고 우선순위를 지정했으며 위험의 발생과 영향을 관리하거나 완화하기 위한 위험 전략을 개발했습니다.
우리는 이러한 전략을 구현하기 위해 포괄적인 실행 계획을 세웠습니다.
Our Risk Management Executive Team, headed by our Chief Risk Officer, defines our risk priorities, aligns risk policies and strategies with our overall company plan, monitors the effectiveness of our strategies, and reports the status of implementation of our action plans pertaining to risks.
As risks and opportunities emerge over time, we will make evaluations periodically to keep abreast of the exposures of the company and assure stakeholders that our management is fully updated on the potential threats surrounding the continuous operation of SMC.
A key exposure that presents significant risk to the continuity of our operations is climate change. Climate-related catastrophes—such as typhoons, droughts, and floods—may disrupt our operations and the delivery of our products and services. As such, we continue to develop initiatives to both mitigate and adapt to ongoing and possible impacts of climate change.
최고 위험 책임자(CRO)가 이끄는 위험 관리 경영진은 위험 우선순위를 정의하고, 위험 정책 및 전략을 회사 전체 계획에 맞추고, 전략의 효율성을 모니터링하며, 위험과 관련된 실행 계획의 구현 상태를 보고합니다.
시간이 지남에 따라 위험과 기회가 나타나면 정기적으로 평가를 실시하여 회사의 노출을 파악하고 SMC의 지속적인 운영과 관련된 잠재적 위협에 대해 경영진이 완전히 업데이트하고 있음을 이해관계자에게 확신시킬 것입니다.
우리 운영의 연속성에 심각한 위험을 초래하는 주요 노출은 기후 변화입니다. 태풍, 가뭄, 홍수 등 기후 관련 재난으로 인해 당사의 운영과 제품 및 서비스 제공이 중단될 수 있습니다.
따라서 우리는 기후 변화의 지속적이고 가능한 영향을 완화하고 이에 적응하기 위한 계획을 계속 개발하고 있습니다.
In today’s rapidly evolving business landscape, we are committed to maintaining a robust risk management framework that enables us to seize opportunities and achieve our objectives.
오늘날 빠르게 발전하는 비즈니스 환경에서 우리는 기회를 포착하고 목표를 달성할 수 있는 강력한 위험 관리 프레임워크를 유지하기 위해 최선을 다하고 있습니다.
Currently we are looking into how the guidelines of the TCFD can be incorporated into our current ERM structure.
Another potential risk is in the area of procuring goods and services. At San Miguel, we recognize the immense importance of procurement in our operations and the impact it can have on our business. Thus, we have established the Procurement Governance Group (PGG), which exercises guidance and oversight over procurement activities across San Miguel. The PGG is responsible for (1) reviewing existing procurement policies, guidelines, and procedures, and establishing necessary and appropriate process improvements in collaboration with all functions concerned; (2) conducting compliance and operational audits on procurement transactions; and (3) identifying training programs for existing personnel to enhance their skills in all aspects of the purchasing process. In addition, as part of our pre-emptive measures, procurement personnel are periodically rotated among different business units. This will not only serve as a preventive measure, but also provide our staff with valuable developmental opportunities.
현재 우리는 TCFD 지침을 현재 ERM 구조에 어떻게 통합할 수 있는지 조사하고 있습니다.
또 다른 잠재적 위험은 상품과 서비스 조달 분야에 있습니다. San Miguel에서는 당사 운영에 있어서 조달의 엄청난 중요성과 이것이 당사 비즈니스에 미칠 수 있는 영향을 인식하고 있습니다.
따라서 우리는 San Miguel 전체의 조달 활동에 대한 지도 및 감독을 수행하는 조달 거버넌스 그룹(PGG)을 설립했습니다.
PGG는 (1) 기존 조달 정책, 지침 및 절차를 검토하고 관련 모든 기능과 협력하여 필요하고 적절한 프로세스 개선을 수립합니다. (2) 조달 거래에 대한 규정 준수 및 운영 감사를 수행합니다.
(3) 구매 프로세스의 모든 측면에서 기술을 향상시키기 위해 기존 직원을 위한 교육 프로그램을 식별합니다. 또한, 선제적 조치의 일환으로 구매담당 인력을 사업부서간 주기적으로 순환하여 운영하고 있습니다.
이는 예방 조치의 역할을 할 뿐만 아니라 직원들에게 귀중한 발전 기회를 제공할 것입니다.
In today’s rapidly evolving business landscape, we are committed to maintaining a robust risk management framework that enables us to seize opportunities and achieve our objectives. By keeping a keen eye on emerging risks, such as climate change, and taking pre-emptive measures to address them, we are ensuring the continuity of our operations and strengthening the trust of our stakeholders in our brand.
오늘날 빠르게 발전하는 비즈니스 환경에서 우리는 기회를 포착하고 목표를 달성할 수 있는 강력한 위험 관리 프레임워크를 유지하기 위해 최선을 다하고 있습니다.
기후변화 등 새로운 리스크를 예의주시하고 선제적으로 대응함으로써 사업의 연속성을 확보하고 브랜드에 대한 이해관계자들의 신뢰를 강화해 나가고 있습니다.