Digital Transformation
We see digital transformation as a key driver of sustainable development, whether it is in automating and digitizing processes to improve productivity or in investing in new technologies and innovation that future proof our businesses.
We began streamlining our manual processes in 1995, which led to adopting integrated Enterprise Resource Planning systems for financial consolidation, treasury, sales and manufacturing operations. Since then, we have periodically updated our systems, taking into account our business continuity and disaster recovery plans and our information security governance. In doing so, we have operated more efficiently, reduced costs, and enhanced our competitiveness in the market.
디지털 혁신
생산성 향상을 위한 프로세스 자동화 및 디지털화이든, 미래 비즈니스를 보장하는 새로운 기술 및 혁신에 대한 투자이든, 우리는 디지털 혁신을 지속 가능한 개발의 핵심 동인으로 봅니다.
우리는 1995년부터 수동 프로세스를 간소화하기 시작했으며 그 결과 재무 통합, 재무, 판매 및 제조 운영을 위한 통합 ERP(Enterprise Resource Planning) 시스템을 채택하게 되었습니다.
그 이후로 우리는 비즈니스 연속성 및 재해 복구 계획과 정보 보안 거버넌스를 고려하여 정기적으로 시스템을 업데이트해 왔습니다. 이를 통해 우리는 보다 효율적으로 운영하고 비용을 절감하며 시장 경쟁력을 강화했습니다.
Starting in 2018, we shifted our processes to a cloud platform. This has enabled us to increase our disaster recovery capabilities, reduce reliance on on-premise infrastructure, and improve energy efficiency.
We have also implemented several IT innovations throughout the years. These include automation through workflow approval and launching various systems for management reporting, business controls, financial consolidation and reporting, and regulatory compliance.
2018년부터 프로세스를 클라우드 플랫폼으로 전환했습니다. 이를 통해 우리는 재해 복구 능력을 높이고, 온프레미스 인프라에 대한 의존도를 줄이고, 에너지 효율성을 향상시킬 수 있었습니다.
우리는 또한 수년에 걸쳐 여러 가지 IT 혁신을 구현했습니다. 여기에는 워크플로 승인을 통한 자동화와 관리 보고, 비즈니스 통제, 재무 통합 및 보고, 규정 준수를 위한 다양한 시스템 출시가 포함됩니다.
To promote sustainable energy consumption, we procure only TCO Certified desktops, laptops, and printers. TCO Certified is the world’s most comprehensive sustainability certification for IT products. Furthermore, we have undertaken initiatives to pursue consolidation of our servers through virtualization and having an energy-efficient data center. By adopting invertertype technology for our cooling systems and modifying the DC rack design, we have reduced our power consumption from these systems by 30% and 15%, respectively. Our lower energy consumption decreased the carbon footprint from our data centers. Additionally, we ensure proper disposal of our IT assets and equipment in compliance with the DENR EMB’s Hazardous Waste Management standards.
지속 가능한 에너지 소비를 촉진하기 위해 우리는 TCO 인증 데스크탑, 노트북 및 프린터만 조달합니다.
TCO Certified는 IT 제품에 대한 세계에서 가장 포괄적인 지속 가능성 인증입니다.
또한, 우리는 가상화와 에너지 효율적인 데이터 센터 구축을 통해 서버 통합을 추구하는 계획에 착수했습니다. 냉각 시스템에 인버터 방식 기술을 채택하고 DC 랙 설계를 수정하여 해당 시스템의 전력 소비를 각각 30%, 15% 줄였습니다.
에너지 소비량이 낮아 데이터 센터의 탄소 배출량이 감소했습니다. 또한 DENR EMB의 유해 폐기물 관리 표준에 따라 IT 자산 및 장비의 적절한 폐기를 보장합니다.
Starting in 2018, we shifted our processes to a cloud platform. This has enabled us to increase our disaster recovery capabilities, reduce reliance on on-premise infrastructure, and improve energy efficiency.
2018년부터 프로세스를 클라우드 플랫폼으로 전환했습니다. 이를 통해 우리는 재해 복구 능력을 높이고, 온프레미스 인프라에 대한 의존도를 줄이고, 에너지 효율성을 향상시킬 수 있었습니다.
On IT governance, we have implemented robust governance protocols to ensure compliance with policies and guidelines, thereby promoting a digitally safe work environment. Information security and cybersecurity measures are comprehensively managed through an established framework that safeguards company assets and data.
There are many other examples of initiatives within the Group that aim to digitally transform our ways of doing business for the better.
IT 거버넌스에서는 강력한 거버넌스 프로토콜을 구현하여 정책과 지침을 준수함으로써 디지털 방식으로 안전한 작업 환경을 조성했습니다.
정보 보안 및 사이버 보안 조치는 회사 자산과 데이터를 보호하는 확립된 프레임워크를 통해 종합적으로 관리됩니다.
비즈니스 수행 방식을 더 나은 방향으로 디지털 방식으로 변화시키는 것을 목표로 하는 그룹 내 이니셔티브의 다른 많은 예가 있습니다.
e-Commerce
We leverage online selling platforms to improve product accessibility. In 2022, we relaunched an online ordering system called San Miguel Mart as a mobile app and continued to utilize the country’s top e-commerce sites to sell our products.
전자상거래
우리는 온라인 판매 플랫폼을 활용하여 제품 접근성을 향상시킵니다. 2022년에는 산미구엘 마트라는 온라인 주문 시스템을 모바일 앱으로 다시 출시하고, 국내 최고의 전자상거래 사이트를 지속적으로 활용하여 제품을 판매했습니다.
Digital Marketing
디지털 마케팅
Our Food Division connects and interacts with our consumers through digital media in the form of ads, online baking demonstrations, live veterinary consultations and webinars. Their consistent release of relevant and engaging digital content has effectively drawn audiences to our social media platforms. To date, our Magnolia Chicken, Purefoods Tender Juicy Hotdog, and Home Foodie Facebook pages have more than one million followers. Meanwhile, our Spirits Division has also delivered innovative and engaging campaigns across all its brands, such as cocktail making videos that showcase the unique flavors and versatility of its products. Its flagship brand Ginebra San Miguel has garnered acclaim for its digital advertising campaigns, winning the Catholic Mass Media Award for Best Digital Ad for three straight years (from 2020 to 2022).
우리 식품 사업부는 광고, 온라인 베이킹 시연, 실시간 수의학 상담, 웹 세미나 등의 디지털 미디어를 통해 소비자와 연결하고 상호 작용합니다.
관련성 있고 매력적인 디지털 콘텐츠를 지속적으로 출시함으로써 청중을 당사의 소셜 미디어 플랫폼으로 효과적으로 끌어들이고 있습니다. 현재까지 Magnolia Chicken, Purefoods Tender Juicy Hotdog 및 Home Foodie Facebook 페이지의 팔로어는 백만 명이 넘습니다.
한편, 당사 증류주 사업부는 자사 제품의 독특한 맛과 다양성을 보여주는 칵테일 만들기 동영상 등 모든 브랜드에 걸쳐 혁신적이고 매력적인 캠페인을 제공했습니다.
주력 브랜드인 Ginebra San Miguel은 디지털 광고 캠페인으로 호평을 받아 3년 연속(2020년부터 2022년까지) 가톨릭 매스미디어 어워드 최우수 디지털 광고상을 수상했습니다.
Technical Leadership
기술 리더십
Our Beer and NAB Division employs stateof-the-art brewing technology. Our highly experienced brewmasters and quality assurance practitioners provide technical leadership and direction to continuously improve and maintain the highest standards in product quality. New products and variants are explored and attuned to the evolving consumer profile and preferences.
우리의 맥주 및 NAB 사업부는 최첨단 양조 기술을 사용합니다.
경험이 풍부한 당사의 양조 전문가와 품질 보증 실무자는 제품 품질의 최고 표준을 지속적으로 개선하고 유지하기 위한 기술 리더십과 방향을 제공합니다.
새로운 제품과 변형 제품을 탐색하고 진화하는 소비자 프로필과 선호도에 맞춰 조정합니다.
Innovative Packaging
Our Packaging group maintains advanced manufacturing facilities and best practices in packaging procedures. Its glass manufacturing facility in Cavite uses robotic technology in its glass forming processes as well as highly automated equipment for palletizing. Moreover, glass molds are produced using modern machining technologies to provide total mold and machine solutions at superior quality. The lithograph sheets used for metal crowns and lug caps utilize ultraviolet or UV printing technology to achieve long-lasting, more vibrant, and clearer labels of metal closures, while minimizing VOCs in the process. Finally, its plastic pallets and slatted plastic flooring for poultry houses have several designs that are tailored to meet the unique needs and preferences of customers.
혁신적인 포장
당사의 포장 그룹은 포장 절차에 있어서 첨단 제조 시설과 모범 사례를 유지하고 있습니다. Cavite에 있는 유리 제조 시설에서는 유리 성형 공정에 로봇 기술을 사용하고 팔레타이징을 위해 고도로 자동화된 장비를 사용합니다.
또한, 유리 금형은 최신 가공 기술을 사용하여 생산되어 우수한 품질의 전체 금형 및 기계 솔루션을 제공합니다.
금속 크라운 및 러그 캡에 사용되는 석판화 시트는 자외선 또는 UV 인쇄 기술을 활용하여 오래 지속되고, 더욱 생생하며, 보다 선명한 금속 마개 라벨을 얻는 동시에 공정에서 VOC를 최소화합니다.
마지막으로, 가금류용 플라스틱 팔레트와 플라스틱 슬레이트 바닥재는 고객의 고유한 요구와 선호도에 맞게 맞춤화된 여러 디자인을 갖추고 있습니다.
Robotics
We are among the pioneers of robotic palletizing system in the domestic feeds industry, which can perfectly stack 42 bags of feeds in just under five minutes; hence resulting in shorter cycle times, increased productivity and less wastage from torn bags. As of end-2022, six feed mills have robotic palletizers in place.
로봇공학
우리는 국내 사료 산업에서 로봇 팔레타이징 시스템의 선구자 중 하나입니다.
이 시스템은 단 5분 안에 42개의 사료 봉지를 완벽하게 쌓을 수 있습니다.
따라서 사이클 시간이 단축되고 생산성이 향상되며 찢어진 백으로 인한 낭비가 줄어듭니다. 2022년 말 현재 6개 사료공장에 로봇 팔레타이저가 설치되어 있습니다.
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