History and Milestones
Our Jollibee Group was founded in 1975 by Dr. Tony Tan Caktiong. With the help of his wife Grace, his family, and in-laws, they started everything with a small family business selling ice cream in the streets of Manila. Three years after starting, the family saw the opportunity for hot meals. They converted the ice cream parlors into the Jollibee brand we know today.
Tony always saw the huge potential for his business and dreamt big. He put faith in hard work, passion, and focus, to turn his then-small business into one of the biggest companies in the Philippines, Asia and now, the world.
Today, that dream has brought us from a single brand into a restaurant group with 18 well-loved brands and over 6,900 stores in 32 countries. Through our mission of bringing the joy of eating to everyone, we aim and continue to work to become one of the top five restaurant companies in the world.
Recently, the Jollibee Group signed agreements to own 10% ownership in Botrista, a leader in the beverage technology space. The Company also owns a 90% participating interest in Titan Dining Partners II Ltd to further grow Asia Pacific food service brands and/or bring strong global food service brands to Asia Pacific.
역사와 이정표
Jollibee 그룹은 1975년 Tony Tan Caktiong 박사에 의해 설립되었습니다. 그의 아내 Grace와 그의 가족, 시댁의 도움으로 그들은 마닐라 거리에서 아이스크림을 파는 작은 가족 사업으로 모든 것을 시작했습니다. 시작한 지 3년이 지나서 가족은 따뜻한 식사를 할 수 있는 기회를 보았습니다. 그들은 아이스크림 가게를 오늘날 우리가 알고 있는 Jollibee 브랜드로 전환했습니다.
Tony는 항상 자신의 사업에 대한 엄청난 잠재력을 보았고 큰 꿈을 꾸었습니다. 그는 근면, 열정, 집중력에 대한 믿음을 갖고 당시 소규모 사업을 필리핀, 아시아, 그리고 지금은 전 세계에서 가장 큰 기업 중 하나로 성장시켰습니다.
오늘날 그 꿈은 우리를 단일 브랜드에서 18개의 사랑받는 브랜드와 32개국에 6,900개 이상의 매장을 갖춘 레스토랑 그룹으로 성장시켰습니다. 모든 사람에게 식사의 즐거움을 선사한다는 사명을 통해 우리는 세계 5대 레스토랑 회사 중 하나가 되는 것을 목표로 삼고 계속해서 노력하고 있습니다.
최근 Jollibee Group은 음료 기술 분야의 선두주자인 Botrista의 지분 10%를 소유하기로 계약을 체결했습니다. 또한 회사는 아시아 태평양 식품 서비스 브랜드를 더욱 성장시키고/또는 강력한 글로벌 식품 서비스 브랜드를 아시아 태평양에 도입하기 위해 Titan Dining Partners II Ltd의 지분 90%를 소유하고 있습니다.
Our Mission, Vision, and Values
Jollibee Foods Corporation (JFC, also known as Jollibee Group) is one of the fastest-growing restaurant companies in the world. Its mission is to serve great-tasting food and bring the joy of eating to everyone through its 18 brands with over 6,900 stores across 32 countries including the Philippines, United States, Canada, the People’s Republic of China, United Kingdom, Vietnam, United Arab Emirates, and Australia.
The Jollibee Group has eight wholly owned brands (Jollibee, Chowking, Greenwich, Red Ribbon, Mang Inasal, Yonghe King, Hong Zhuang Yuan, Smashburger); four franchised brands (Burger King, Panda Express, and Yoshinoya in the Philippines, and Tim Ho Wan in certain territories in China); 80% ownership of The Coffee Bean and Tea Leaf; 60% ownership in the SuperFoods Group that owns Highlands Coffee; and 51% ownership of Milksha, a popular Taiwanese bubble tea brand. JFC also has a business venture with award-winning Chef Rick Bayless for Tortazo, a Mexican fast-casual restaurant business in the United States.
The Jollibee Group, through its subsidiary Jollibee Worldwide Pte. Ltd. (JWPL) owns 92% participating interest in Titan Dining LP, a private equity fund that owns the Tim Ho Wan brand. The Jollibee Group has a joint venture with the THW Group to open and operate THW restaurants in Mainland China. Recently, the Jollibee Group has signed an agreement to establish a joint venture company that will own and operate Tiong Bahru Bakery and Common Man Coffee Roasters in the Philippines. Recently, the Jollibee Group signed agreements to own 10% ownership in Botrista, a leader in the beverage technology space. The Company also owns a 90% participating interest in Titan Dining Partners II Ltd to further grow Asia Pacific food service brands and/or bring strong global food service brands to Asia Pacific.
The Jollibee Group has launched its global sustainability agenda dubbed Joy for Tomorrow, which aims to strengthen the company’s commitment to sustainable business practices. The agenda centers on the key pillars of Food, People, and Planet, and consists of 10 focus areas namely: food safety, food quality, nutrition & transparency, employee welfare, farmers livelihood, community support, good governance, packaging & recycling, waste reduction, and energy & water efficiency. Each focus area sets goals and initiatives that contribute and align with the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDGs).
The Jollibee Group was named the Philippines’ most admired company by the Asian Wall Street Journal for ten years. We were also honored as one of Asia’s Fab 50 Companies and among the World’s Best Employers and World’s Top Female-Friendly Companies by Forbes. We are also a two-time recipient of Gallup’s Exceptional Workplace Award—the only Philippine-based company to receive the distinction.
우리의 사명, 비전, 가치
Jollibee Foods Corporation(JFC, Jollibee Group으로도 알려짐)은 세계에서 가장 빠르게 성장하는 레스토랑 회사 중 하나입니다. 필리핀, 미국, 캐나다, 중화인민공화국, 영국, 호주 , 베트남, 아랍에미리트 등 32개국에 걸쳐 18개 브랜드, 6,900개 이상의 매장을 통해 모든 사람에게 맛있는 음식을 제공하고 먹는 즐거움을 선사하는 것이 사명입니다.
Jollibee 그룹은 8개의 전체 지분을 소유한 브랜드
(Jollibee, Chowking, Greenwich, Red Ribbon, Mang Inasal, Yonghe King, Hong Zhuang Yuan, Smashburger)를 보유하고 있습니다. 4개의 프랜차이즈 브랜드(필리핀의 버거킹, 판다익스프레스, 요시노야, 중국 특정 지역의 팀호완); The Coffee Bean과 Tea Leaf의 지분 80%; Highlands Coffee를 소유한 SuperFoods Group의 소유권 60%; 대만의 인기 버블티 브랜드인 밀크샤(Milksha)의 지분 51%를 보유하고 있습니다. JFC는 또한 미국의 멕시코 패스트 캐주얼 레스토랑 기업인 Tortazo를 위해 수상 경력이 있는 셰프 Rick Bayless와 사업 벤처를 운영하고 있습니다.
Jollibee Group은 자회사 Jollibee Worldwide Pte.를 통해 운영됩니다. Ltd.(JWPL)는 Tim Ho Wan 브랜드를 소유한 사모펀드인 Titan Dining LP의 지분 92%를 소유하고 있습니다. Jollibee Group은 THW Group과 합작 투자하여 중국 본토에서 THW 레스토랑을 열고 운영하고 있습니다. 최근 졸리비 그룹은 필리핀에서 티옹바루 베이커리(Tiong Bahru Bakery)와 커먼맨 커피 로스터스(Common Man Coffee Roasters)를 소유하고 운영할 합작회사 설립 계약을 체결했습니다. 최근 Jollibee Group은 음료 기술 분야의 선두주자인 Botrista의 지분 10%를 소유하기로 계약을 체결했습니다. 또한 회사는 아시아 태평양 식품 서비스 브랜드를 더욱 성장시키고/또는 강력한 글로벌 식품 서비스 브랜드를 아시아 태평양에 도입하기 위해 Titan Dining Partners II Ltd의 지분 90%를 소유하고 있습니다.
Jollibee Group은 지속 가능한 비즈니스 관행에 대한 회사의 의지를 강화하는 것을 목표로 하는 Joy for Tomorrow라는 글로벌 지속 가능성 어젠다를 시작했습니다. 의제는 식품, 사람, 지구라는 핵심 기둥을 중심으로 하며 식품 안전, 식품 품질, 영양 및 투명성, 직원 복지, 농민 생계, 지역 사회 지원, 굿 거버넌스, 포장 및 재활용, 폐기물 등 10가지 중점 영역으로 구성됩니다. 감소, 에너지 및 물 효율성. 각 중점 영역은 유엔 지속가능발전목표(UN SDGs)에 기여하고 이에 부합하는 목표와 이니셔티브를 설정합니다.
Jollibee Group은 Asian Wall Street Journal이 선정한 필리핀에서 가장 존경받는 기업으로 10년 동안 선정되었습니다. 또한 우리는 Forbes가 선정한 아시아의 Fab 50 기업, 세계 최고의 고용주 및 세계 최고의 여성 친화적 기업 중 하나로 선정되는 영예를 안았습니다. 우리는 또한 Gallup의 Exceptional Workplace Award를 두 번이나 수상했습니다. 이는 필리핀에 본사를 둔 유일한 회사로 이 상을 받은 기업입니다.
우리의 비전
세계 5대 레스토랑 회사 중 하나가 된다.
우리의 사명
맛있는 음식을 제공하여 모두에게 먹는 즐거움을 선사합니다.
JFC의 가치
고객 중심 /탁월한 속도/ 듣고 배우는 겸손/ 가족의 정신과 즐거움/진실성
-출처 졸리비 그룹
'주식 기업 비즈니스' 카테고리의 다른 글
통합 증권 거래소 일본 거래소(Japan Exchange Group)/니케이 지수 (25) | 2024.09.12 |
---|---|
졸리비 푸드 그룹의 지속가능성(Sustainability) (27) | 2024.09.11 |
짤막한 상식 GBX란?(Great British Pence) (25) | 2024.09.10 |
아얄라 그룹의 지속 가능성 (Sustainability) (34) | 2024.09.01 |
기업 소개 아얄라 코퍼레이션 (Ayala Corporation) (32) | 2024.08.31 |